Entrevista a Héctor Castillo, CEO de NOYSI

Revista Transformación Digital

Juliol 2020

Revista Transformación Digital

“Els forats de seguretat en les plataformes col·laboratives que utilitzen moltes empreses afecten seriosament la viabilitat del seu negoci”

Segons un recent estudi de Randstat, més del 40% de les empreses espanyoles han implantat mesures de teletreball durant el confinament. Aquesta adopció ha impulsat l’ús d’eines de col·laboració, treball en equip i videoconferència. En aquest període, són moltes les empreses que han comprovat que la productivitat dels seus empleats s’ha mantingut o fins i tot reforçat treballant des de casa. Gairebé tots els analistes coincideixen que aquesta crisi donarà un nou impuls a la feina flexible. En un mercat copat per solucions nord-americanes, destaca la iniciativa espanyola i europea Noysi, fundada pel madrileny Héctor Castillo el 2015.

Defineixi breument què és NOYSI i com es va gestionar la idea

Noysi és una plataforma col·laborativa de comunicació àgil que ofereix tot el necessari per teletreballar, és una oficina virtual on pots gestionar totes tasques amb el teu equip, clients o proveïdors, intercanviar arxius i comunicar-te en xats i videotrucades segures, etc. Després de treballar en algunes empreses que ara són competència nostra, amb l’ajuda d’uns inversors, vam decidir posar en marxa una iniciativa pròpia orientada a les empreses d’aquí i que fos intuïtiva, segura, fiable i escalable.

Vostè es mostra contrari a l’ús de l’correu electrònic, per què i com ho solucionen des NOYSI?

Jo no sóc contrari a l’ús de l’correu, sóc partidari d’usar-lo perquè sumi productivitat, no perquè la resti, és a dir, el correu només té sentit per comunicar-te fora del teu equip de treball, fora de la teva empresa, és un identificador de la teva marca per a comunicacions cap a l’exterior de la teva organització en un primer contacte, un cop és necessària la comunicació fluida, cal passar a plataformes de comunicació àgils.

Quina opinió li mereix els problemes de seguretat que s’han donat en algunes plataformes durant aquest confinament? Per què creuen que s’han donat?

Estic en absolut desacord amb les polítiques de privacitat que segueixen les companyies americanes en general, generen models de negoci ocults que no respecten la privacitat al mateix temps que exerceixen competència deslleial cap a les Startups que no poden créixer regalant el servei massivament com fan ells. Per sort cada vegada la gent és més conscient i pronostico que l’ús de les empreses que no respectin la privacitat de forma escrupolosa, tendirà a caure a partir d’octubre de 2020. Al 75% dels particulars la privacitat no els preocupa, per això usen Zoom, però les empreses no es poden permetre tenir forats de seguretat atès que una bretxa pot afectar la continuïtat del negoci fins al punt que un descuit pot fer-nos entrar en pèrdues significatives després d’una vulnerabilitat.

Hi ha espai per a una plataforma col·laborativa espanyola / europea dins de l’oferta de solucions que vénen majoritàriament de l’altre costat de l’Atlàntic?

La probabilitat que una empresa de col·laboració a Europa tingui èxit és molt baixa atès que les inversions necessàries en temps i diners són molt altes donada la complexitat de la tecnologia a desenvolupar. Si no hi ha plataformes de comunicació europees rellevants actualment és perquè a Europa no hi ha una cultura d’inversions significatives en tecnologies que generin pèrdues llargs període de temps; no obstant això, aquest és el meu avantatge, si en alguna cosa sóc bo és aguantant l’inaguantable, a això és estrany que em guanyi algú i la probabilitat que sorgeixin competidors europeus és gairebé nul·la, per això estic convençut que Noysi serà una empresa rellevant en el sector l’any 2022. Les vendes corporatives estan molt lligades a la comprensió de la cultura local i crec que l’atenció a client que prestem al mercat de parla espanyola i la nostra capacitat de desenvolupar projectes a mida ens fa únics.

Com ha afectat la Covid19 al sector propi de la seva activitat i previsions de futur?

L’empleat acudirà a vegades a la seu de l’empresa per participar en projectes on la presència física és imprescindible, però comptarà amb les eines per realitzar la seva tasca des del lloc en el qual, en cada moment sigui més eficient, ja sigui en la seva casa, a les oficines de client o d’algun proveïdor. Per a això necessita eines que facilitin la col·laboració, el seguiment de tasques, l’intercanvi de missatges i fitxers, la realització de videoconferències i tot això sobre una plataforma pensada per a les empreses i que resulti fiable, segura i escalable. Aquestes tres són precisament les característiques de Noysi, i que estan impulsant el seu ràpid creixement.

Quines oportunitats concretes hi ha ara mateix i com aprofitar-les?

L’oportunitat és immensa i des de Noysi estem preparats per aprofitar-la. Portem 5 anys treballant en el desenvolupament d’una plataforma de comunicació per a les empreses, que resulti intuïtiva, fiable segura i escalable. Ara comptem amb les plataformes que les empreses demanden i la maduresa de la nostra solució coincideix amb una enorme demanda d’aquest tipus de plataformes.

Com enfocar l’oferta de productes i serveis per tenir èxit o consells per triomfar en el sector?

El primer consell, i més important, és tenir un producte que respongui a les necessitats dels teus clients (i en aquest sentit des de Noysi hem prioritzat les funcionalitats relacionades amb escalabilitat, fiabilitat i seguretat que són les més valorades per les empreses). El segon és buscar aliances, com la que tenim amb The Mail Company, una empresa espanyola amb presència a Espanya i Portugal especialitzada en consultoria i solucions de transformació digital i logística documental, per accelerar la nostra arribada als clients empresarials. El tercer, és comptar amb una oferta comercial que sigui sensible a les dificultats a què s’enfronten els nostres clients.

Com ha evolucionat NOYSI amb el Covid-19, com competeixen amb tecnologia més popular i si hi ha lloc per a noves eines de comunicació que facilitin el teletreball ja que és un segment amb molta competència?

Aquest mercat està creixent a un ritme exponencial i a Noysi comptem amb una eina intuïtiva, fiable i robusta que és una de les millors propostes de valor en aquest tipus de solucions per a les empreses espanyoles. Durant els mesos de març i abril els nostres clients van créixer un 20% cada setmana i passem de gestionar 100 hores diàries de trucada vídeo a més de 900.

¿Recuperant la normalitat de tornar a l’oficina, com creu que s’adaptaran plataformes com NOYSI a la nova utilització dels espais de treball?

No estic segur que el normal sigui treballar en una oficina, recórrer 12 quilòmetres per anar a fer alguna cosa que pots fer des de casa o prop d’ella, contaminar l’únic planeta que tenim, emprar temps i diners en coses que no són essencials… al meu parer la dinàmica de desplaçaments en cotxe i avió per executar accions laborals era absolutament anormal i així ho he manifestat des de fa molts anys defensant el teletreball.

Anar a la publicació