L’Slack espanyol

El País Negocios

13 juliol 2020

Héctor Castillo, Noysi

El sistema de comunicacions Noysi, que va facturar 240.000 euros el 2019, eleva els seus usuaris un 20% setmanal per la covid

Amb 11 anys, Héctor Castillo va decidir que de gran no volia tenir una professió, sinó tres: director d’orquestra, pilot d’aerolínies i director d’empreses tecnològiques. A aquests objectius va afegir un títol més que no era a la llista inicial: el d’emprenedor. El 2015, aquest madrileny de 43 anys va crear Noysi, una eina de comunicació i treball en equip. Els clients van créixer un 20% setmanal durant març i abril. El 2019 va facturar 240.000 euros i per al 2020 en preveu, a almenys, 400.000.

El 2014, Castillo formava part d’una firma nord-americana que treballava en les fases beta d’Slack, una de les plataformes de comunicació més usades en l’àmbit laboral i que va aconseguir una valoració de 1.000 milions de dòlars en el seu primer any. “Em va encantar el producte”, diu. Aquesta va ser la llavor. L’abonament el va aportar Juan Galiardo, fundador inversor. “Em va dir, ‘et dono 100.000 euros perquè comencis amb la idea que tu vulguis'”, rememora el fundador i director executiu de Noysi. La companyia es va posar en marxa el 2015 i va emprar quatre anys en el desenvolupament del producte. Els seus esforços s’han centrat a crear un protocol escalable i que optimitizi al màxim l’espai en els servidors i a reforçar la seguretat. L’eina inclou opcions de trucada de vídeo, gestió de tasques i emmagatzematge il·limitat. “Vam començar sent una alternativa a Slack i poc a poc volem convertir-nos en una alternativa també a Zoom, a Google Drive…”, diu.

La pandèmia ha estat un inesperat accelerador del teletreball: “Hem avançat cinc anys de cop en dos mesos”, afirma. Assegura que mai havia vist créixer com durant el confinament a les tecnològiques d’aquest àmbit. Inclosa Noysi, que ha passat de gestionar unes 100 hores diàries de videotrucada a 900. “Ara mateix ens estan contactant de consultores grans per tancar acords”, explica Castillo.

Al davant té a gegants de la tecnologia que inverteixen centenars de milions de dòlars. Per mantenir-se i créixer en aquest entorn, Noysi aposta per combinar la venda de llicències amb el desenvolupament personalitzat. Poder adaptar el producte genera valor on les grans no arriben. “Ni Google ni Microsoft li faran a una empresa espanyola de 1.000 empleats un projecte a mida de 50.000 euros”, assevera. Amb vuit empleats, Noysi tancarà 2020 amb EBIDTA positiu, diu Castillo, que ha arribat a un acord amb la consultora The Mail Company per incloure l’eina en el seu hub de gestió de comunicacions. Encara que l’empresa tenia un pla d’expansió internacional, la pandèmia l’ha frenat, si bé seguirà operant a l’Amèrica Llatina.

Anar a la publicació